Dieta mediteraneana: Ce mancam?, Cum mancam?, Cand mancam?

Nutritia dvs. este definita de raspunsurile la trei intrebari simple: Ce mancam?, Cum mancam?, Cand mancam?

In timp ce majoritatea conversatiilor despre nutritie se concentreaza pe prima intrebare, „cum” si „cand” sunt la fel de importante pentru digestia si bunastarea noastra. Avand atat de multe recomandari care plutesc in jurul nostru, poate fi dificil sa decideti ce tip de masa este cel mai potrivit pentru dvs. Ar trebui sa mancati mese mici, frecvente? Ar trebui sa mancati mai repede? Ar trebui ca micul dejun sa fie cea mai importanta masa a zilei?

Dieta mediteraneana

Cercetarile privind nutritia sunt adesea contradictorii. Pe langa revizuirea studiilor, poate fi util sa luati o nota din obiceiurile inradacinate in traditia culturala a celor mai sanatoase populatii din lume. Traditiile dietetice din regiunea mediteraneana a Europei sunt sustinute de medici si dieteticieni, datorita beneficiilor exemplare ale dietei mediteraneene.

Persoanele din sudul Europei mediteraneene au cele mai mici indicii de masa corporala (denumite in mod obisnuit IMC – o masura a grasimii corporale bazata pe inaltimea si greutatea persoanei). Procentul indivizilor supraponderali si obezi creste incremental in continuare spre nord pe continent. Aceste constatari ridica intrebarea: Oamenii din Marea Mediterana sunt atat de sanatosi din cauza a ceea ce mananca? Sau „cand” (cateva gustari) si „cum” (cea mai mare masa la mijlocul zilei) la fel de importanta?

Numeroase studii au aratat ca dieta mediteraneana poate duce la scaderea in greutate si la prevenirea atacurilor de cord, a accidentelor vasculare cerebrale, a diabetului de tip 2 si a deceselor premature.

In ce consta:

  • Consumati: Legume, fructe, nuci, seminte, leguminoase, cartofi, cereale integrale, paine, ierburi, condimente, peste, fructe de mare si ulei de masline extra virgin.
  • Consumati in mod moderat: pui, oua, branza si iaurt.
  • Consumati rar: Carne rosie.
  • Nu consumati: Bauturi indulcite cu zahar, zaharuri adaugate, carne prelucrata, cereale rafinate, uleiuri rafinate si alte alimente foarte prelucrate.

 

 

 

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *